بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

ثبت نام مجلس خبرگان

۳۷ داوطلب در اولین روز ثبت‌نام مجلس خبرگان

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در روز جمعه 11 اسفندماه برگزار می‌شود.

از نخستین ساعات شروع فرصت ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در سراسر کشور تا پایان مهلت ثبت‌نام روز یکشنبه، 37 نفر ثبت نام خود را انجام داده‌اند.

به گزارش ایسنا، سیدمحمدتقی شاهچراغی، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور، در شب یکشنبه در برنامه “صف” در صداوسیما با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان از ساعت 8 صبح روز گذشته و ادامه آن به مدت هفت روز توضیح داد: داوطلبان محترم یا نمایندگان‌شان که از طرف داوطلب این مأموریت را دارند. باید خود را معرفی نمایند و حاضر شوند. آخرین آماری که به دست آمده‌است، نشان می‌دهد که 37 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که تعدادشان نسبت به دوره قبل حدود 10 نفر افزایش یافته‌است.

تا ساعت 13 بعد از ظهر یکشنبه، 27 نفر به فرمانداری‌های سراسر کشور، فرمانداری قم و ستاد انتخابات مستقر در وزارت کشور مراجعه کرده. و ثبت‌نام برای شرکت در انتخابات خبرگان رهبری را انجام داده‌بودند.

ثبت‌نام مجلس شورای اسلامی به صورت غیرحضوری انجام شد، اما ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری به صورت حضوری است. علاوه بر وزارت کشور در تهران و فرمانداری‌های سراسر کشور، پیش‌بینی‌های لازم در فرمانداری قم نیز انجام شده‌است. زیرا بخشی از نمایندگان خبرگان به دلیل وجود حوزه‌های علمیه در قم حاضر هستند.

شرایط ثبت نام مجلس خبرگان

داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری می‌توانند به صورت حضوری خود یا توسط نماینده‌ای که به صورت کتبی و رسمی معرفی شده‌است. در روزهای مذکور به مدت 7 روز از ساعت 8:00 صبح تا 18:00 به فرمانداری مرکز استان یا وزارت کشور مراجعه کرده و با ارائه اسناد اصلی از جمله شناسنامه با عکس، کارت ملی اصل، مدرک سطح چهار حوزه و دو عکس 4×6، به همراه تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی، ثبت‌نام خود را انجام دهند.

شرایط ثبت‌نام و شرکت در انتخابات خبرگان رهبری شامل داشتن سطح 4 اجتهاد و حداقل سن 40 سال در زمان ثبت‌نام است.

با توجه به ماده 3 قانون انتخابات خبرگان، نمایندگان برای مدت هشت سال انتخاب می‌شوند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در روز جمعه 11 اسفندماه برگزار می‌شود.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IR