بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

روش سرمایه گذاری 2024

بهترین روش های سرمایه‌گذاری در 2024

طبق گفته‌ سایت بین‌المللی BankRate، که یک سرویس تحلیل‌گر در روش‌های مالی است، اقتصاد جهانی در سال 2024، در مسیر کُندی قرار می‌گیرد و از طرفی رُشد اقتصادی با کاهش ملایم پیش می‌رود. در همین راستا این سرویس مالی فهرستی از نحوه سرمایه‌‌گذاری در 2024 باتوجه به وضعیت اقتصادی پیش‌بینی‌شده را ارائه‌داده، تا اشخاص حقیقی و حقوقی متناسب با شرایط اقتصاد جهانی روش‌های ایمن، پرسود و با بازدهی بالا را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

آشنایی با روش‌های سرمایه گذاری

پیش از اشاره به روش‌های سرمایه‌گذاری در سال 2024، محقق لازم می‌داند به چرایی و اهمیت سرمایه‌ گذاری اشاره کند. سرمایه‌گذاری از جهات مختلف دارای اهمیت بالایی است، چرا که سرمایه‌ گذاری مطلوب می‌تواند منبع درآمد دیگری را  فراهم و ثروت را به‌صورت فزاینده افزایش دهد. اما سرمایه‌گذاری زمانی به ثروت منتهی می‌شود، که منافع بالقوه با ریسک‌های موجود متعادل شود. در این فرآیند باید نسبت به موقعیت مالی، صندوق اضطراری و بدهی‌ها شناخت کافی وجود داشته‌باشد. گفتنی است که، نحوه سرمایه‌گذاری 2024 به سه دسته کم ریسک به‌مانند خرید زمین و ملک، ریسک متوسط به‌مانند اوراق قرضه شرکتی و با ریسک بالا به‌مانند صندوق‌های شاخص سهام تقسیم می‌شود.

حساب‌های پس‌انداز با بازده بالا

اولین روش سرمایه‌گذاری مطلوب در سال 2024، ایجاد یک حساب پس‌انداز در بانک آنلاین است که سبب می‌شود، موجودی نقد شما به سود برسد. اما این روش برای چه اشخاصی مناسب است؟

این روش برای فرد یا افرادی که قصد دارند با ریسک پایین سرمایه‌گذاری کنند و از بازگرداندن پول خود با سود بالا مطمئن هستند، مناسب است. بانکداری نوین چند سالی فعالیت خود را به‌طور رسمی و قانونی شروع کرده‌ و یکی از دلایل سرمایه‌گذاری در این نوع بانک عدم زیرساخت‌های پرهزینه است. که همین موضوع نرخ بهره و یا درصد سالانه بیشتری را به حساب مشتریان واریز می‌کند. لازم به ذکر است که، بانک‌های اینترنتی بین ۱ تا ۲ درصد سود بیشتر نسبت به بانک‌های سنتی برای حساب سپرده‌ مشتریان در نظر می‌گیرند، که این اختلاف در طول زمان می‌تواند بسیار چشمگیر باشد.

سپرده سرمایه‌گذاری بلند مدت

 سپرده سرمایه‌گذاری بلند مدت، گزینه‌‌ بهتری برای کاهش نرخ محسوب می‌شود و نرخ بهره بالاتری نسبت به حساب‌های پس‌انداز دارد. این روش کم ریسک برای بازنشستگانی که نیاز به درآمد فوری ندارند و می‌توانند پول خود را برای مدت کمی دست نزنند پیشنهاد می‌شود.

 سپرده بلند مدت یک سرمایه‌ گذاری ایمن محسوب می‌گردد، اما خطر کاهش نرخ بهره هم بخاطر تورم و مالیات در این روش وجود دارد؛ برای مثال نرخ بهره در سال‌های 2020 و 2021 برای سرمایه‌گذاران کاهش چشمگیری داشته‌است. باتوجه به بررسی‌های انجام‌شده نرخ‌ها در سال 2024 کاهش می‌یابد، برای بازدهی بیشتر در این روش  باید پول در یک بازه‌زمانی مدت‌دار قفل شود.

صندوق‌های اوراق قرضه شرکتی بلند مدت

شرکت‌ها برخی اوقات با انتشار اوراق قرضه برای سرمایه‌گذاران پول جمع‌آوری می‌کنند و این اوراق در صندوق‌های اوراق قرضه توسط صدها شرکت صادر می‌گردد. اوراق قرضه بر اساس مدت زمان تعیین‌شده برای سررسید به سه دسته که عبارتند از اوراق قرضه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت که سررسید این اوراق‌ها به ترتیب در بازه‌زمانی 1 تا 5 سال، 5 تا 10 سال و بیش از ده سال است، تقسیم می‌شود.

این روش از سرمایه‌گذاری برای بازنشستگان و یا افرادی که می‌خواهند ریسک سرمایه‌گذاری را تا حد پایینی کاهش دهند پیشنهاد می‌شود. لازم به ذکر است که، صندوق‌های اوراق قرضه شرکتی بلندمدت بخاطر ریسک پایین و سود بیشتری که نسبت به صندوق‌های اوراق قرضه دولتی دارد، برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است.

صندوق‌های سهام تقسیم سود

بخشی از درآمد شرکت‌ها به سود حاصل از سهام‌‌ اختصاص پیدا می‌کند که معمولا به‌صورت سه‌ماهه به سهامداران پرداخت می‌شود. در واقع خرید سهام انفرادی برای سرمایه‌گذاری در حد متوسط و یا پیشرفته مناسب‌تر است. البته سرمایه‌گذار می‌تواند، با خریداری یک صندوق سهام، ریسک سرمایه‌گذاری تا حد زیادی کاهش دهد. گفتنی است که، این روش از سرمایه‌ گذاری برای افرادی که به درآمد نیاز دارند و می‌توانند سرمایه‌گذاری طولانی مدت انجام دهد، مطلوب و مفید است.

ارزش صندوق‌های سهام

صندوق سرمایه‌ گذاری سهام از جمله صندوق‌های قابل معامله در بورس است، که قیمت مقرون به‌صرفه نسبت به دیگر بازارها دارد. باتوجه به اینکه ارزش هر سهامی در بلندمدت بالا می‌رود، سرمایه‌ گذار را نسبت به انتخاب صندوق مناسب مردد می‌کند. صندوق سهام ارزشی گزینه مناسبی تلقی می‌شود. چراکه خیال فرد را نسبت به نوسات موجود در بازار راحت می‌کند، افق زمانی در این نوع سرمایه‌گذاری  بین سه تا پنج سال است. که این بازه زمانی سرمایه‌گذار را از هرگونه دست‌اندازهای بازار خلاص می‌کند.

صندوق‌های سهام با سرمایه کوچک

اشخاص می‌توانند با پول کم، در صندوق سهام شرکت‌های کوچک سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند، شرکت‌های کوچک برای رشد و توسعه در یک چشم‌انداز بلند مدت سعی دارند به شرکتی بزرگ در بازار تبدیل شوند. گفتنی است که، یک صندوق سرمایه‌گذاری کوچک، ده‌ها و یا صدها سرمایه کوچک را در یک واحد خرید بسته‌بندی می‌کنند. این روش سرمایه‌گذاری به اشخاصی پیشنهاد می‌شود که، قصد دارند در بازه زمانی سه تا پنج سال به سود بالا برسند و نسبت به نوساناتی که در طول مسیر رخ می‌دهد آسوده خاطر باشند.

صندوق‌های شاخص

صندوق‌های شاخص REIT یکی از جذاب‌ترین راه‌ها برای سرمایه‌ گذاری در املاک و مستغلات به‌حساب می‌آید. سرمایه‌گذاری در صندوق‌های REIT نوعی سرمایه‌گذاری‌ غیرمستقیم محسوب می‌شود. که برای شما این امکان را فراهم می‌سازد تا سبد دارایی‌های شما توسط یک مدیر حرفه‌ای و سایر ارکان صندوق که نسبت به بازار املاک و مستغلات شناخت کافی دارند، اداره شود. در واقع به کمک این صندوق‌ها، شما از مزیت یک سرمایه‌گذاری امن‌ بهره‌مند خواهید شد.

برای سرمایه‌گذاری مطمئن باید چندین فاکتور از قبیل، تحمل ریسک، افق زمانی، دانش مربوطه، وضعیت مالی در نظر گرفته‌شود. همانطور که در ابتدای متن به آن اشاره شد، ثروت حاصل از سرمایه‌گذاری به مقدار ریسک فرد بستگی دارد. در واقع سرمایه‌ گذاری کم‌ریسک با بازدهی متوسط و با ریسک بالا با بازدهی بالا همراه خواهد بود. انتخاب سرمایه‌ گذاری در 2024، در سطوح مختلف ریسک، امکان بازدهی پایین و بالا را به سرمایه‌گذار می‌دهد. گفتنی‌است که، سرمایه‌ گذار پیش از هر اقدامی ابتدا باید مزایا و معایب سرمایه‌گذاری را به‌طور کلی درک کند، در قدم بعدی دارایی‌های خود را مدیریت کند.

در پایان باید یادآور شد، که متن فوق توسط سایت بین‌المللی BankRate، بررسی و ارائه شده‌است. لازم به ذکر است که، محقق به تمام عناوین سرمایه‌گذاری در این سایت اشاره‌ نکرده و تنها از 10 گزینه سرمایه‌گذاری به 7 بخش پرداخته‌است. از طرفی در این متن سعی‌شده مهم‌ترین مسائل مطرح‌شده در این مقاله ترجمه و پیاده شود. از طرفی گزینه‌های سرمایه‌ گذاری مربوط به ایران یا کشور دیگری نمی‌شود. محققان BankRate متناسب با وضعیت اقتصاد جهانی تحلیلی به‌صورت تئوری در خصوص سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IR