بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

انفجار خط  لوله بروجن

انفجار خط لوله بروجن

انفجار خط لوله بروجن مشکلی در تامین گاز ایجاد نکرد/ قول وزیر نفت برای تعمیر تمام خطوط تا غروب امروز

شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر پایداری شبکه گاز رسانی در سراسر کشور اعلام کرد انفجار خرابکارانه خط لوله بروجن مشکل اساسی در تامین گاز مشترکان ایجاد نکرده‌است.

به گزارش مهر، سعید عقلی در گفت‌وگویی با اشاره به انفجار خط لوله گاز سراسری توضیح داد: این اقدام خرابکارانه تروریستی بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) حوالی ساعت یک بامداد در چند منطقه خطوط اصلی سراسری گاز انجام و جلسه مدیریت بحران بلافاصله با حضور وزیر نفت، معاونان وزارتخانه و همه دستگاه‌های امنیتی در همان ساعت اولیه برگزار شد.

وضعیت گازرسانی به تمام شهرها و رستاهای کشور پایدار است

وی افزود: با مدیریت شبکه گاز کشور موفق شدیم شبکه گاز را در همه شهرها و روستاها پایدار نگه داریم. البته بخشی از روستاهای استان اصفهان که نزدیک این خط هستند اکنون دچار افت فشار و قطعی گاز هستند. که با هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان، در حال تأمین سوخت مایع و گاز مایع (ال‌پی‌جی) برای مردم منطقه هستیم.

مدیر مرکز راهبری گاز کشور تصریح کرد: اکنون مناطق ایمن‌سازی شدند و عملیات اجرایی تعمیرات آغاز شده‌است.

به‌گفته عقلی، انفجارها در دو نقطه (شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری و صفاشهر استان فارس) رخ داده‌است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه با اقدام‌های انجام‌شده در کنترل مصارف، اکنون مشکلی در تأمین گاز شهرها وجود ندارد. گفت: مشکلات اندک ایجادشده در روستاهای اطراف محل انفجار به‌سرعت و پس از تعمیر خط لوله برطرف خواهد شد، ضمن اینکه سوخت مایع مورد نیاز و ال‌پی‌جی در این مناطق فراهم‌شده و در اختیار روستاهای مورد نظر قرار خواهد گرفت، لذا مردم نگرانی از این بابت نداشته‌باشند.

اعزام فوری تیم‌های امدادی به محل حادثه

در ساعات اولیه وقوع حادثه تیم‌های امدادی و عملیاتی شرکت ملی گاز ایران به‌منظور اجرای تدابیر ایمنی و عملیات تعمیرات خط به محل حادثه اعزام شدند.

همچنین جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه) هیأت دولت در جمع خبرنگاران، توضیح داد: حدود ساعت ۱ بامداد عملیات خرابکارانه‌ای بر روی یکی از خطوط شبکه سراسری انتقال گاز کشورمان صورت گرفته‌است. و در دو سه منطقه انفجار داشتیم.

آماده مقابله با هرگونه اقدام خرابکارانه در شبکه گاز رسانی کشور هستیم

وی افزود: از ساعات اولیه اقدامات لازم برای حل مشکل به وجودآمده صورت گرفته‌است. ضمن‌ آنکه ما همواره‌آماده هرگونه مقابله با خرابکاری در تأسیسات نفتی و گازی خود بوده و هستیم. با اتفاقاتی که در منطقه‌افتاده و با راهپیمایی عظیم مردم در ۲۲ بهمن، پیش‌بینی می‌کردیم که دشمنان بخواهند چالشی را ایجاد کنند.

وزیر نفت ادامه‌داد: با انفجارهایی که اتفاق افتاده‌است، سریعاً آرایش شبکه را تغییر داده‌ایم. تیم‌های عملیاتی‌مان سریعاً در منطقه وارد شدند. خوشبختانه خسارت جانی نداشته‌ایم و اهداف دشمن برای قطعی گاز استان‌های بزرگ کشور به نتیجه نرسیده است و نخواهد رسید.

اوجی گفت: تا قبل از ظهر، گاز این مناطق وصل خواهد شد. و تا غروب امروز تمام خطوط بازسازی و تعمیر می‌شود و در مدار قرار می‌گیرند.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IR