بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

تاثیر جنگ اسرائیل و فلسطین بر بازار جهانی

اثرات مخرب جنگ اسرائیل و فلسطین بر روی بازارهای جهانی

درگیری‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و فلسطین تأثیر محدودی بر بازارهای جهانی کالاها داشته‌اند و به‌طور کلی، قیمت نفت از زمان آغاز درگیری‌ها در اکتبر حدود ۶ درصد افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، در صورت تشدید درگیری‌ها، چشم انداز قیمت کالاها به سرعت تیره خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز، بانک جهانی هشدار داده‌است که با تشدید درگیری‌های اخیر در خاورمیانه، همچنین عواملی نظیر جنگ روسیه و اوکراین، بازارهای جهانی کالا با اختلالات جدیدی روبرو خواهند شد.

بانک جهانی در گزارش جدید خود تأکید کرده است که این وضعیت می‌تواند بازارهای جهانی کالا را به وجوه ناآشنا هدایت نماید.

پیش‌بینی بانک جهانی

بانک جهانی پیش‌بینی می‌کند که قیمت نفت در آخرین سه ماه از امسال به میانگین ۹۰ دلار بر بشکه برسد، و در سال آینده با کاهش رشد اقتصاد جهانی، به ۸۱ دلار بر بشکه کاهش پیدا کند. این گزارش همچنین اظهار می‌کند که قیمت کل کالاها در سال آینده با یک کاهش ۴.۱ درصدی روبرو خواهد شد و در سال ۲۰۲۵ به پایداری خواهد رسید.

درگیری‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و فلسطین تأثیر محدودی بر بازارهای جهانی کالاها داشته‌اند و به‌طور کلی، قیمت نفت از زمان آغاز درگیری‌ها در اکتبر حدود ۶ درصد افزایش یافته‌است. بر اساس این گزارش، در صورت تشدید درگیری‌ها، قیمت کالاها به سرعت افت خواهد کرد.

اندرمیت گیل، اقتصاددان ارشد بانک جهانی و معاون ارشاد اقتصاد توسعه، از سیاست‌گذاران خواسته است که نسبت به تأثیرات مخرب این آشوب‌ها هشیار باشند.

گیل بیان کرده است: اگر درگیری‌ها تشدید یابد، اقتصاد جهانی برای اولین بار در دهه‌ها با شوک انرژی دوجانبه، نه تنها به علت جنگ در اوکراین، بلکه به دلیل تنش‌های خاورمیانه روبرو خواهد شد.

آیهان کوسه، معاون اقتصادی بانک جهانی و مدیر گروه چشم‌انداز جهانی هشدار داده‌است که افزایش قیمت نفت به افزایش قیمت مواد غذایی منجر خواهد شد.

کوسه افزود: در پایان سال ۲۰۲۲، بیش از ۷۰۰ میلیون نفر که تقریباً یک دهم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند دچار سوء تغذیه بودند. اما تشدید درگیری‌های اخیر منجر به ناامنی غذایی نه تنها در منطقه، بلکه در سطح جهانی خواهد شد.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IR