بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

روز آمار و برنامه‌ریزی

روز آمار و برنامه‌ریزی

یکم آبان در تقویم کشورمان به عنوان روز آمار و برنامه ریزی نام‌گذاری شده‌است. این روز به منظور تأکید بر اهمیت آمار و داده‌ها در در حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، ترویج استفاده صحیح از داده‌ها و تشویق به تحقیقات آماری برگزار می‌شود.
شرکت سرمایه‌گذاری تجارت خاورمیانه ضمن تبریک روز ملی آمار و برنامه‌ریزی، موفقیت روزافزون همه فعالان این عرصه را از ایزد منان خواستار‌است.
هر نهاد و سازمانی جهت برنامه ریزی و نظم‌بخشیدن به امور داخلی و ارائه بهتر وظایف خود نیاز به وسیله ای دارد تا موفق عمل کند و این نیاز همانا تهیه و تنظیم آمار است.

آشنایی با آمار و برنامه‌ریزی

علم آمار، مبتنی است بر دو شاخه آمار توصیفی و آمار استنباطی. در آمار توصیفی با داشتن تمام اعضا جامعه به بررسی خصوصیت‌های آماری آن پرداخته‌می‌شود. در آمار استنباطی با بدست‌آوردن نمونه‌ای از جامعه که خصوصیات اصلی جامعه را بیان می‌کند در مورد جامعه استباط آماری انجام می‌شود.

در نظریه آمار، اتفاقات تصادفی و عدم قطعیت توسط نظریه احتمالات مدل‌سازی می‌شوند. در این علم، مطالعه و قضاوت معقول درباره موضوع‌های گوناگون، بر مبنای یک نمونه انجام می‌شود و قضاوت در مورد یک فرد خاص، اصلاً مطرح نیست.

آمار مفید است چون ابزار تصمیم‌گیری است، آمار در خدمت همه اقشار جامعه و بخصوص محققین و مدیران است. از این روست که بایست صاحبان این ابزار در مرحله اول مطمئن شوند هر فرد تصمیم سازی، خواه در حیطه علم و تحقیق، خواه در حیطه مدیریتی به خوبی به خدمات این ابزار واقف است.

این روز در تقویم جهانی ۲۰ اکتبر مصادف با ۲۸ مهرماه است. روز جهانی آمار برای نخستین بار در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۰ در سراسر جهان جشن گرفته‌شد. این روز توسط کمیسیون آمار سازمان ملل متحد «UNSD» تعیین و نام‌گذاری شد. بیش از ۱۰۳ کشور و حداقل ۴۰ سازمان منطقه­‌ای و بین­ المللی روز جهانی آمار ۲۰۱۰ را جشن گرفتند. UNSD به تصویب رساند که این رویداد هر ۵ سال یک بار برگزار گردد. آخرین رویداد روز جهانی آمار روز ۲۰ اکتبر سال ۲۰۲۰ برگزار شده‌است.

“آمار چون آب مایه آبادانی است؛ استفاده نادرست از آن همچون سیل ویرانگر است!”

(3) دیدگاه

  1. محمدی
    8 فروردین 1400

    مطلب بسیار مفیدی بود

    • خانم رضایی
      8 فروردین 1400

      سپاس

      • علی موسوی
        8 فروردین 1400

        عالی

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IR