بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

-
روز فناوری اطلاعات بزرگداشت خوارزمی

فناوری‌ اطلاعات به صنعت معدن جان دوباره می‌بخشد

فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌عنوان آغازگر انقلاب صنعتی چهارم تغییرات بنیادی را در حوزه برقراری ارتباط، آموزش، سبک زندگی و به‌ویژه توسعه اقتصادی و کسب‌وکارها ایجاد کرده‌است.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

کاربرد فناوری اطلاعات در صنایع مختلف

صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال‌های اخیر به لطف تکنولوژی‌های جدید و در سال‌های اخیر بخصوص هوش مصنوعی ارتقاء پیدا کرده‌است‌. و در صنایع مختلفی از جمله  خودرو، فولاد، نفت و گاز، حمل و نقل، غذایی، ساختمان و غیره نقش تعیین کننده‌ای ‌داشته‌است.  

 طبق آخرین بررسی‌های بعمل آمده تأثیرگذاری فناوری‌های جدید اطلاعاتی و ارتباطی در صنایع به یازده بخش اصلی منتج می‌شود. که عبارتند از، برقراری امنیت و جلوگیری از حوادث، کنترل کیفیت و مشخص کردن تولیدی‌های مورد تایید، ربات‌های صنعتی هوشمند، استفاده از شبیه‌سازی داده‌ها، بهینه‌سازی فرآیندهای تولید، مدیریت هوشمند تعمیر و نگهداری تجهیزات، مدیریت انبار و موجودی‌ها، مدیریت زنجیره تامین هوشمند، پیش بینی قیمت مواد اولیه و قیمت گذاری هوشمند، توسعه محصول و شخصی سازی محصولات تقسیم می‌شود.

نقش فناوری دیجیتال در صنعت معدن

فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌عنوان یکی از فناوری‌های فراگیر و موثر در جهان امروز تاثیرات بنیادی در صنایع مختلف به‌ویژه صنعت معدن ایجاد کرده‌است. استرالیا، چین و هند به عنوان کشورهای پیش‌رو در استفاده از فناوری‌های دیجیتال در صنایع معدنی در بین کشورهای مطرح در این حوزه شناخته می‌شوند. آنها از این طریق توانسته‌اند در افزایش بهره‌وری و پایداری معادن خود به‌ عنوان گام‌های بلندی بر دارند. این در حالی است که فناوری‌های دیجیتال در صنایع معدنی ایران تا حد زیادی مغفول‌مانده و آنطور که باید به این موضوع توجه لازم نشده‌است.

در روز فناوری اطلاعات و ارتباطات این نوید را می‌دهیم که گروه سرمایه‌گذاری تجارت خاورمیانه پروژه‌هایی با محوریت بهره‌مندی از ICT در حوزه معدنی در دست اجرا دارد. تا از این طریق بتواند خلاء کاربرد فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی را در این صنعت مرتفع بسازد. هلدینگ مِبکو قصد دارد، با ایجاد یک بازارگاه مجازی در حوزه تخصصی معدن علاوه بر رفع خلاءهای موجود در زمینه تجهیزات معدنی، بستری مناسب جهت رفع نیازمندی‌های معدنی و ایجاد یک شبکه پایدار مبتنی بر اقتصاد دیجیتال را ‌رقم بزند.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

en_US